Pages

Friday, January 7, 2011

Bertudung tetapi masih membuat maksiat..


Bertudung tetapi masih membuat maksiat.... kenapa ye? Tetiba je Ummi teringat soalan kawan Ummi masa di kolej dulu...dia tanya Ummi “mi, boleh x aku tak payah pakai tudung kelua ngan M hari ni?”. Kenapa la kawan Ummi ni tanya soalan mencabar minda Ummi masa tu ek..hahaha... Ummi pun jawap, “Kenapa perlu tanggalkan tudung?, pakai je..tambahan G memang cantik pakai tudung...makin sayang M kat G nanti”. Kemudian G balas balik.. “tak vouge la! Lagipon kalau pakai tudung pon kalau buat maksiat buat apa? Tudung tak membawa makna apa2!”.

Kalau korang...apa yang korang akan jawap pada kawan Ummi? Ummi bukanlah baik..memang Ummi lagha masa remaja dulu. Orang ajak kelua sana sini, Ummi selamba je kelua tak kira malam siang. Padahal ibu n ayah cukup pantang anak-anak kelua pada waktu malam. Ummi bukan seorang yang sempurna..banyak dosa-dosa yang telah ummi lakukan..tapi Ummi berusaha untuk menjauhi dan mendekatkan diri pada-Nya. Jadi , pada masa kawan Ummi bertanyakan soalan itu, apa yang Ummi jawap ialah...

Dosa yang berlainan maka hukuman juga berlainan. Faham tak? Contohnya: Kalau anda mencuri anda akan dipotong tangan. Kalau anda tidak bertudung anda akan di gantung rambut anda diakhirat kelak...bayangkan kalau kita melakukan kedua-dua nya...Allah S.W.T kan Maha Adil..setiap satu dosa yang kita lakukan akan dikira. Begitu juga dengan setiap amalan...lagipon walaupun bertudung anda masih bergaya..tgk je gamba kartun kat atas ni... credit tu jilbablovers.wordpress.

Jadi? Kalau anda berada ditempat Ummi apa yang anda akan katakan?

Sekian, berjumpa lagi di next entry... :P

Semoga Allah S.W.T mengampuni dosa2 ku... (T T)

2 orang berkata-kata:

RULZA said...

yup, betul. saya sendiri pun pernah melakukan dosa2 yang kalau boleh saya undur masa saya nak padam semuanya. tapi benda sudah terjadi jadi kini apabila allah beri kesempatan kita betulkan diri dengan baik..

bertudung tapi masih berbuat dosa..salah satunya MENGUMPAT..hihihi ape cerita pula kan...

ummi iman said...

betul2...kita semua membuat dosa...tapi cuba untuk menjdi yang lebih baik...

Related Posts with Thumbnails