Pages

Monday, July 12, 2010

suasana di klinik kesihatan

pagi tadi...kami sekeluarga (ummi iman, abah iman, n iman) bergegas la pagi2 nak ke klinik kesihatan (sebab dah tau memang konpom ramai)..

Situasi di kaunter pertama

- takde apa yang berlaku..
-semua berjalan ngan lancar
-iman bergerak dengan aktif (letih abahnya)

situasi di kaunter kedua
-kaunter yang nak tentukan kita p jumpa doktor mana
-ada pakcik ni dah potong Q...(sabaq...org tua..takpe)
-ada mak cik plak potong Q...iskkk...start da mendidih...(actually tak potong Q a..sebab tak berbaris...number lain yang dipanggil number lain yang datang...aku tau sebab pakcik n makcik tu amik number belakang aku..sure aku dulu baru diaorg..ye tak??

situasi menunggu untuk masuk bilik pegawai perubatan

-iman mula berjalan ke sana-sini
-dah penat berjalan di situ dia dah bosan....
-abah nya bawak berjalan..(info..waktu kami sampai number 100++ ..number kami 500++ tak sakit ke tunggu??)
-aku menunggu sengsorang takut number dipanggil kami takda..heheh..padahal lambat lagi!
*masa menunggu tu aku tengok ada macam2 la perangai org...yang satu nih bini nye lah yang duk sebuk2 hal anak..bapaknya?duk melengung je...kalau aku dah sound dah..hahah..nasib baik abah iman sangat memahami
*aku try berbual ngan adik kat sbelah..muka dah naik pucat..number dia 600++...adehsss siannya...
*pompuan sebelah aku lak...aku senyum pon dia tak nak balas...huhuks...maleh la den nak tegur..hahahhaks...
-abahnya dah penat bawak iman berjalan..(masa tu number dah 300++)
* riak wajah abah iman masam..iman melalak...aku tanya kenapa??then abah iman jawap...dia nak main tangga..last2 abah nya dukung n paksa dia..tu yng melalak..iman ni tak leh nak kena paksa..hahahaks..
* abah iman jarang masam n marah iman...mesti iman dah buat taik lada (mengada-ngada) teruk tadi...sian abah iman..aku nak dukung n kasi susu dia tak nak...
* last2 abah iman juga yang bawa n dukung...dodoi punya dodoi dia tido....
-dia tido dalam seminit..number kami dipanggil

situasi dalam bilik pegawai perubatan

-seperti biasa dia akan tanya apa hal...aku jawap la alahan iman makin teruk...aku tanya betul ke eczema.dia kata maybe dah tahap teruk..atau salah makan..last2 bila tgk kulit iman teruk dia suh p klinik kulit HKL...sok kami p HKL la...huhuks
* yang kami tak puas hati...kenapa dia tak sentuh pon iman..takkan la sebab iman tido dia tak nak sentuh???pelik...aku yang duk buka sana n buka sini...
* masa nak kena refer di HKL..dia plak kata "ishh...dengar perkataan HKL pon dah ngeri kan??" ADA KE PATUT cakap ngan patient macam tu???
* dah la check macam tak nak check!!!BENGANG!!! kami ni menunggu macam hapa dah kat luar tu...sekali masuk2 macam ni plak pemeriksaan nya...hampehs betooolllll...

situasi di farmasi
- kena scan kad dulu before amik ubat...
- sistem memang cangih-manggih
- scan pertama tak valid...kedua tak valid...sampai ke lima tak valid2 gak...adehs...memang bengang la weiiii
- last2 p kat pharmacyst tu...suh dia amikkan ubat!hahahaha bley???

MEMANG HARI YANG BENGANG PADA HARI INI!!!!!

4 orang berkata-kata:

Almy said...

sabar ummi..hehehe..
btw, iman ok ke?

ummi iman said...

esok kena ke HKL...refer pakar kulit

nosembilanbelas said...

so, dah gi HKL kan..apa doktor kata?..lain kali jangan pergi dah klinik tue...buat sakit jiwa betul

ummi iman said...

dah...doc suh datang balik 29hb..huhuk..tadi doc pakar kulit takde..jumpa doc biasa je..nant akak buat entry pasal HKL plak..tunggguuuuu

Related Posts with Thumbnails