Pages

Tuesday, October 26, 2010

Biskut Butter tanpa telur


haha..ini lah rupa biskut butter yang baru je ummi masak pagi tadi...disebabkan biskut choc chip iman dah abis nak kena ganti biskut lain la plak...jadi ummi buat biscut butter without egg ni... nak tau resipinya???

resipi senang sangat...
RESIPI BISKUT BUTTER TANPA TELUR

BAHAN-BAHAN
150gm tepung gandum
40gm tepung jagung
60gm gula castor
130gm butter (pakai majerin pon boley je)

CARA-CARA
  1. ayak tepung gandum bersama tepung jagung
  2. putar gula castor ngan butter sampai kembang
  3. satukan campuran tepung dengan campuran butter tadi...


bentukkan bulat n leper kan sikit...buat sama saiz ye..supaya sama masak nanti..


tekankan dengan garfu supaya nampak corak-corak tu


bakar selama 15-20min dalam suhu 180 darjah...(ikut pada oven masing2 ye) bakar sampai keperang-perangan ye...


inilah rupanya selepas dibakar....



sila lah buat...hehhe.bahan yang sangat senang..buatnya pon takde la lama sangat...

lain kali ummi buat biskut choc chip plak ye...

9 orang berkata-kata:

si biskut said...

sedap nyer..boleh order tak?

ummi iman said...

haha..boleh...ye ke ni?

ummi iman said...

@biskut..kalau nak order..email ummi ye... mimie.m.dam@gmail.com

kakyong said...

rajin nya mimi.. kakyong ni brg xde nak buat biskut.. stok biskut kat rumah pun dah habis..

Insan Marhaen said...

ibu_suri pun dah lama tak buat kek untuk IM...

ummi iman said...

@kak yong- rajin..kena rajin juga...sebab iman ni..tak nak makan nasi sangat..makan biskut2..buat lagi OK..tau apa yang kita masukkan kan?pastu banyak pon dapat...hehe..jimat la kan?

try la kak yong...barang dia mudah...

ummi iman said...

@IM--ibu suri tak berapa sehat kot IM...:P

Ummiross said...

Waa nampak sedap dan rangup biskut ummi iman,rasa terus nak masuk mulut je,yumm2

ummi iman said...

@ummiross..urmm..memang rapuh skit biskut ni.. :P

Related Posts with Thumbnails