Pages

Saturday, July 31, 2010

Award dari FARHANA...

semalam dapat award dari cikgu comey..iaitu farhana...setelah mebaca hampir berkali2..adalah 3kali kot..barulah ku faham bagaimana fungsi award ni..bagus la ye...sambil2 bagi pengiktirafan..sambil tu dapat backlink..untuk manfaat kita juga!

alhamdulillah juga..ni award ke-empat yang ummi iman terima..yayyyy


Bold
TERIMA KASIH CIKGU COMEY baik hati Cikgu bagi ummi iman ni award. bersyukur dan terharu sebab ada jga yang hargai blog ni....

Tapi untuk award ni ade pengeras sket. Eheh. Jom usha ape yang diaorg letakkan syarat. (untuk manfaat blog yang penerima award juga yang memberi award..


- Bagi siapa sahaja yang menerima award ni , diharuskan memberikan/tag kepada lima orang lagi .
- Selepas itu , si penerima award harus meletakkan link-link berikut di blog/artikel masing-masing ( kat entri tau ) .


2. Aj
Sebelum korang letak link-link di atas , padamkan dulu link yang berada di no 1 . kemudian semua link yang tinggal dinaikkan 1 level seperti link no 2 menjadi no 1 , link no 3 menjadi no 2 dan seterusnya . Selepas itu , masukkan link korang di bahagian paling bawah sekali iaitu no 5 . ok ? paham tak??(macam ummi iman tu aku yang tambah...yang number satu tu aku buang la). Tapi korang semua kena jujur dan adil ye dalam menjalankannya . Jika setiap penerima award mampu memberikan award ini kepada 5 orang dan kesemua mereka yang ditag meletakkan link dengan betul , maka jumlah backlink yang didapat ialah :-

Posisi 5 : jumlah backlink = 5
Posisi 4 : jumlah backlink = 25
Posisi 3 : jumlah backlink = 125
Posisi 2 : jumlah backlink = 625
Posisi 1 : jumlah backlink = 3,125

Menurut info dari SEO ( Search Engine Optimation ) ramai blogger telah mendapatkan 1,953 ,125 backlink dan keuntungannya . Blog korang akan mendapatkan trafik tambahan , apalagi jika ada yang meng'klik' link ke blog korang .

Selain mengeratkan persahabatan antara blogger , award ini boleh membantu untuk menaikkan trafik dan backlink ke blog korang .

Kesimpulannya : award - dapat ramai kawan - baclink - trafik - pagerank meningkat .




dan untuk itu..menaikkan lagi traffic n backlink itu...aku dengan berbesar hati TAG 5org yang bertuahhh

Tag 5 orang:

3 orang berkata-kata:

Anonymous said...

akak backlink tuh mahu wat cmner?? mentor tlg ajarkan?? pening lor~ :(

Dc said...

muke2 yg sllu jd mangsa lah ne^_^ a`aa lah kak nak wat cmne backlink tuh?

ummi iman said...

sorry ye sayang.akak baru ON9..

back link tu just tukarkan nama yang kat bahagian atas tu..(bukan nama2 yang akak TAG)..tapi nama2 pemberi award yang dulu2...

yang 1st 5 names tu...yang ada nama akak...adik2 buang nama yang pertama tu...yang nama ke-2 jadikan no.1...yang no.3 jadi no.2..yang no.4 jadi no. 3...yang no.5 jadi no.4...yang no.5 tu nant adik tukarkan ke link adik2 sendiri..ada faham?

itu saja....then baru TAG kat 5org yag lain...macam bahagian bawah akak tu...

Related Posts with Thumbnails